teisipäev, 19. jaanuar 2016

2 nädala kokkuvõte

Hei,

Kaks nädalat märgib siis n.ö. ajalise proovilepaneku veerandit. Mõõtmisele ma veel aega ei hakka kulutama, kui on mingid muutused toimunud siis kindlasti väga väikesed. Kaalust on 14 päeva seisuna kadunud -2,2 kg. Selle kõrvale võiksin tuua näite, et kui ma olen varasemalt ise üritanud kaalu langetada, siis on tulemuseks olnud topelt seda mis hetkel, ning seda ebastabiilse väga vähese toiduga - mis loomulikult alati tuli peaaegu koheselt tagasi. Miks ma üldse otsustasin millegi sellisega tegelema hakata? Põhjus on lihtne, viimase 12 kuu jooksul suutsin endale peaaegu märkamatult 10 kg juurde võtta... Suurem osa sellest tuli peale suve. 2 nädalat tagasi oli minu kaal 68,1 ning see on ka kõige suurem kaalunumber milles olnud olen.

Mis toitumiskavasse puutub, siis olen juba vaikselt toitumiskavaga ära harjunud, ning üha kergemaks muutub toidutegemise päevakavva sobitamine. Alguses oli see minu jaoks kõige keerulisem osa, kuna olin harjunud korralikku toitu valmistama 1-2 korda päevas, ja siis ka enamasti kergelt valmivaid toite. (Lisaks palju valmisostetud kujul lihtsalt rämpstoitu :D) Varasemalt võis minu toitumist ühe sõnaga nimetada ebastabiilseks. Toitumiskava otsustasingi seetõttu kasutusele võtta, et isegi kui ma tahaksin ise lihtsalt tervislikult toituda, siis ma ka lihtsalt varem ei osanud teha tervislikke toite ning ma ei kujutanud ettegi mis oleks minule sobivad portsjonid.

Seoses toitumiskavaga on minult ka küsitud, kas seda väheseks ei jää? Kindlasti mitte, see hoiab kõhu stabiilselt täis, ning ka isud on kadunud. Toitumiskava juurde kuuluvad ka nn. vabavara toiduained mis on nt. tomat, kurk, sibul. Mina enamasti kasutan siiski neid selles koguses mis on retseptis välja toodud, lihtsalt ei taha rohkem. Tegelikult võib süüa ka ämbritäie tomatit kui see on retseptis sees, aga kes seda ikka teeks.

Kuna olen proovinud mitmeid erinevaid treeninguid selle 2 nädalaga, olen nüüd loonud ka kindlate päevade järgi treeningkava endale. Lihtsalt seetõttu, et saaksin mingisse rutiini, ning ei annaks iseendale nii palju valikuvõimalusi. Kavas keskendun peamiselt rasvapõletusele, veidi vähem lihastreeningule. Annan väikese voli ise valida, mis kujul teen kardio ning mis kujul lihastreeningu, kuid olen pannud paika päevad, millal mida teha. Kaks päeva nädalas olen jätnud ka niiöelda puhkepäevadeks. Samas päris käest ei lase, ning nendel päevadel käin jalutamas. Loomulikult lihastreeningu juurde kuulub samuti eelsoojendus, kuid seda osa ei saa päris treeninguks lugeda. Üritan sedasi nüüd edasised 2 nädalat toimida, vaatan kuidas keha harjub ja kas on piisav, liiga palju või sobiv. Annan ka jooksvalt postituste juures selle kohta teada.

Esmaspäev - kardio
Teisipäev - lihastreening
Kolmapäev - puhkus
Neljapäev - kardio
Reede - lihastreening
Laupäev - puhkus
Pühapäev - kardio





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar